ITALIANO
Le parti, di comune accordo, convengono e stipulano che il noleggio sarà regolato dai seguenti TERMINI E CONDIZIONI:
Avviso importante: La Vespa, come altri scooter, è divertente ma non sempre facile da guidare per i principianti ed è costosa da riparare in caso di danni. Non sarà possibile richiedere un rimborso se ci si rende conto di non essere in grado di guidarla: ciò verrà considerato come un no-show.
Termini di cancellazione:
- Penale NO-SHOW: 100% del prezzo di noleggio.
- Fino a 7 giorni prima della data di noleggio: 50% del prezzo di noleggio.
- Da 8 a 30 giorni prima della data di noleggio: 10€ di commissione per il rimborso.
- 10% per prenotazioni superiori a 150€.
- DATI PERSONALI E PATENTE DI GUIDA
Il cliente dichiara di non fornire informazioni false riguardo ai propri dati personali, età, indirizzo e permessi di guida, esonerando espressamente il locatore da qualsiasi conseguenza pregiudizievole in caso di dichiarazioni false. Il cliente deve essere in possesso di una patente di guida valida per condurre il veicolo noleggiato, in quanto soggetto alle restrizioni e alle misure previste dalla legge e dalle autorità amministrative o legali.
Per i clienti extra-UE è obbligatorio esibire la patente di guida internazionale se il paese di origine è firmatario di una delle Convenzioni aderite dallo Stato Italiano, ovvero la Convenzione di Ginevra del 1949 o la Convenzione di Vienna del 1968. I cittadini di paesi non firmatari di entrambe le convenzioni possono guidare in Italia solo se in possesso della patente nazionale accompagnata da una traduzione ufficiale certificata rilasciata dall’Ambasciata italiana del paese d’origine o dalle ambasciate/consolati del loro paese in Italia. - CONSEGNA DEL VEICOLO
Gli scooter vengono consegnati al cliente con il serbatoio pieno, dotati di tutti gli accessori necessari (casco di sicurezza, dispositivi antifurto), libretto di circolazione e assicurazione, di cui il cliente diventa responsabile in ogni aspetto.
Il veicolo viene consegnato in condizioni ottimali e senza difetti, come riportato nella foto allegata al presente contratto. Con la sottoscrizione, il cliente dichiara di averlo ispezionato, verificato le sue condizioni e di ritenerlo idoneo all’uso.
Questo contratto trasferisce al cliente solo la custodia del veicolo, mentre la proprietà resta del locatore. Il cliente riconosce di non avere alcun diritto reale sul veicolo e sui suoi accessori e di non poterli disporre in alcun modo. - CONDIZIONI D’USO
Solo il cliente è autorizzato a guidare lo scooter, assumendosi tutti i rischi e le responsabilità in caso di guida da parte di terzi. È assolutamente vietato subaffittare il veicolo o cederlo a terzi.
Il cliente non può in alcun caso utilizzare o permettere l’uso del veicolo:
a) per il trasporto di merci o persone a scopo commerciale;
b) per spingere o trainare veicoli, rimorchi o altri oggetti;
c) sotto l’effetto di alcol, droghe, sostanze allucinogene o altre sostanze che riducono la lucidità e la vigilanza;
d) per qualsiasi scopo contrario alla legge.
Il cliente deve sempre utilizzare i dispositivi antifurto quando il veicolo è parcheggiato o incustodito.
Il cliente si impegna a:
Non rifornire il veicolo con carburante diverso da quello prescritto;
Non effettuare riparazioni senza l’approvazione del locatore;
Sostituire a proprie spese eventuali pneumatici forati, ma è vietato restituire il veicolo con pneumatici riparati. - CODICE DELLA STRADA
Il cliente dichiara di conoscere tutte le norme del Codice della Strada. Il locatore ha comunque informato il cliente sulle principali norme, in particolare sull’uso obbligatorio del casco, i limiti di velocità e le relative sanzioni. - ASSICURAZIONE
Il locatore “VESPARUN” ha fornito al cliente una copia del contratto di assicurazione (Allegato A). Il cliente dichiara di conoscerne, accettarne e rispettarne le condizioni. Il veicolo è coperto da assicurazione di responsabilità civile per danni a terzi. - LIMITAZIONE DI RESPONSABILITÀ DI VESPARUN
Nei limiti previsti dalla legge, il locatore non può essere ritenuto responsabile per danni subiti dal cliente o da terzi derivanti dall’uso del veicolo noleggiato. - INCIDENTI
In caso di incidente, il cliente deve:
– Informare immediatamente il locatore telefonicamente e inviare un rapporto dettagliato entro 24 ore (modello CID allegato al veicolo);
– Informare l’autorità di polizia più vicina;
– Non rilasciare dichiarazioni di responsabilità in caso di dubbi sulla dinamica dell’incidente;
– Raccogliere nomi e contatti di testimoni;
– Seguire le istruzioni del locatore per la custodia e la riparazione del veicolo. - RESTITUZIONE DEL VEICOLO E RESPONSABILITÀ PER DANNI
Il cliente si impegna a restituire il veicolo alla data e ora concordata, nelle stesse condizioni in cui è stato consegnato. Il cliente è responsabile del rimborso di eventuali danni causati al veicolo.
Il cliente è direttamente responsabile in caso di furto e/o incendio del veicolo. Il locatore non effettua rimborsi se il veicolo viene restituito prima del termine previsto. - MULTE, PEDAGGI E ALTRI ONERI
Il cliente è responsabile del pagamento di:
Multe e sanzioni
Pedaggi e accessi a zone a traffico limitato
Spese amministrative sostenute dal locatore per la gestione di tali pratiche. - DANNI, FURTO E INCENDIO
In caso di furto, incendio o danni al veicolo, il cliente è responsabile per l’intero valore del veicolo:
– 5.500,00 € per 125cc
– 7.500,00 € per 200/250/300/310cc e oltre
Il cliente è tenuto a coprire tutti i costi sostenuti dal locatore, incluse:
– Spese di riparazione
– Perdita di reddito da noleggio
– Costi di recupero e deposito
– Perdita di valore commerciale del veicolo
– Spese amministrative - FORO COMPETENTE
Per qualsiasi controversia relativa al presente contratto, il foro competente è Catania. - LINGUA
In caso di controversie, prevarrà la versione in lingua italiana del contratto.
In conformità agli artt. 1341 e 1342 C.C., il cliente dichiara di aver letto e approvato le condizioni dei punti 1-12
ENGLISH
The parties by mutual consent agree and stipulate that the Hiring will be ruled by the following TERMS AND CONDITIONS:
Important notice – the Vespa like other scooters is fun but not always easy to ride for beginners and is expensive to repair eventual damages. It will NOT be possible to ask for a refund if you realize you are not able to drive it: it will be considered as a no-show.
Cancellation terms:
- NO-SHOW fee: 100% of rental price.
- Up to 7 days prior date rental: 50% rental price.
- From 8 to 30 days prior rental date: 10€ transaction fee for refund.
- 10% over 150€ total booking price
- PERSONAL DATA AND DRIVING LICENSE
The customer declares not to provide false information about his personal information, age, address and driving permits, expressly exonerating the hirer from any prejudicial consequences in case of false. The customer must be in possession of a valid driving license to drive the rent vehicle, as he is subject to law restrictions and measures by administrative or legal authorities.
In case of non EU customers it will be mandatory to exhibit the international driving license, if the origin country is signatory of one of the Conventions joint by Italian State, which are Geneva Convention of 1979 or Wien Convention 1968. Citizens of non-signatories (both Conventions) countries may drive in Italy only if in possession of their own national driving license and a translated copy is required in the Italian Embassy of the origin country or embassies or consulates of their own country in Italy. - VEHICLE DELIVERY
Scooters are committed to the customer with a full tank, provided of all necessary accessories (safety-helmet, anti-theft devices), registration and insurance of which he becomes responsible in every respect.
The vehicle is committed in optimal conditions, without faults, in the conditions shown in the picture drawn onto the present contract and the customer declares with his subscription to have inspected it, to have verified its conditions and to consider it suitable for the use.
With the present agreement only the custody of the vehicle is transferred to the customer, its possession is under full availability of the Hirer. The customer acknowledges not to be holder of any real right on the rented vehicle and its accessories and not to dispose of them in any way. - USE’S CONDITIONS
Only the customer is authorized to drive the scooter, therefore he assumes all risks and responsibilities in case of vehicle driving commitment to third persons and also of other legal purposes of art. 116 paragraph XII of the Highway Code referring to the commitment to the persons unprovided with driving license. It’s absolutely forbidden to sublease the vehicle to third persons in the same way.
Moreover, the customer can not in any case use or allow the use:
a) to transport goods or people for commercial purpose;
b) to push or to hail vehicles, trailers or other things;
c) under effect of alcohol, drugs, hallucinogenic or all substances able to diminish the consciousness and vigilance;
d) for any purposes against the law.
The customer must use all antitheft devices of the vehicle every time it is parked of left unguarded.
The customer assumes the duty:
– Not to refuel the rent vehicle with the fuel different from the provided one
– Not to provide repairs directly or from third party without the hirer’s approval
– To substitute at his expense, in case of punctures, the damaged tires. It is forbidden to return the vehicle with repaired tires. - RULES OF THE PRESENT HIGHWAY CODE
The customer declares to know all the regulations in force in the Highway Code. In any case, ad abundantiam, the hirer has informed the customer about the main regulations, particularly on the use of crash.-helmet, speed limits and the consequences of their non-observance. - INSURANCE
“VESPARUN” has provided to the customer a copy of the assurance contract (Annex A), therefore the customer declares to know, accept and commit him self to the respect the conditions provided in the insurance policy. The hired vehicle is covered with liability insurance which is the civil responsibility covering third-party claims of damage or injury. - RESPONSIBILITY’S RESTRICTIONS OF VESPARUN
Within legal limits, the hirer cannot be considered responsible and the customer resigns for himself and his heirs of people having case to gain any claim toward the hirer of any damages undergone by the customer or third persons following from the use of the rented vehicle or from the loss or damage to things belonging to the customer or third people left in or on the vehicle. - ACCIDENTS
In case of accident, the Customer is obliged to: immediately inform by telephone the Hirer to transmit him within the following 24 hrs a detailed and complete report on the form attached to the vehicle’s (CID model); inform the closest police authority; not release any declaration of responsibility in case of doubt about the dynamics of the accident; to note names and addresses of parts and witnesses; provide to the hirer any useful information. Follow instructions provided by the hirer about custody and repairs of the vehicle. - RETURN OF THE VEHICLE AND RESPONSIBILITY FOR DAMAGES OF THE CUSTOMER
The customer undertakes to return the vehicle and its accessories at the agreed date and time between hirer and customer before the rent, in the same delivery conditions, therefore he undertakes to restore any deficits and repay all caused damages too. The Customer has the duty to repay the damages deriving from refueling with fuel different from the one used for the rent vehicle, and damages deriving from repairs executed from the Customer without the approval of the Hirer. The customer will be considered directly responsible in case of theft and/or fire of the rented vehicle. The hirer is not required to return the money to the customer if the delivery of the scooter occurs before the fixed day and time. - TICKETS, FINES AND OTHER CHARGES
The customer is required to pay all fines, tolls, charges for accessing restricted traffic areas, and other similar costs (including parking fines and parking costs) deriving from the use of the motor vehicle during the rent. A part of these expenses will be sent to the lessor for payment, then the lessor will settle the relative amounts on behalf of the customer and request a refund from the same. Otherwise, the competent authority may require the lessor to provide customer data in order to contact him directly. In addition to the amounts of fines, the lessor may also ask the customer for administrative expenses which will serve to cover the time and costs incurred by the lessor to manage these practices. - DAMAGES, THEFT AND FIRE
In the event of theft or damage to or fire to the motor vehicle during the rental, the customer is liable to the lessor for all types of losses suffered by him for the entire value of the motor vehicle (€ 5,500.00 for 125cc, 7.500,00 for 200/250/300/310cc and above) and for costs incurred by the lessor, unless the loss or damage is directly attributable to a fault of the lessor or the lessor has received a refund from a third party or its insurer. The cost for a total loss of a car or van will be based on the actual market value.
The customer’s liability to the lessor includes:
– repair costs, loss of rental income;
– recovery and storage costs;
– loss of commercial value of the motor vehicle;
– administrative expenses such as reimbursement of the costs of handling the problem and any claims arising therefrom. - PLACE OF JURISDICTION
For any controversy that could arise referring to the previously mentioned contract the place of jurisdiction is Catania. - LANGUAGE
in case of controversy the Italian language contract will prevail against the other languages translations.
In accordance with art. 1341 and 1342 C.C. the Customer specifically declares to have read and approve the agreements and conditions mentioned at points 1-12 of the present contract